Els cascs Arai es distingeixen per la seva qualitat derivada del seu procés de fabricació totalment artesanal, que permet que els cascos siguin revisats un per un pels nostres experts, en cadascun dels passos del procés. Detectant així qualsevol possible fallada en la construcció. Només uns quants tècnics poden participar a les parts més complexes del procés, i cadascun està especialitzat en la seva feina.
Motllejat a mà
Cada calota es modela de manera artesanal. Les mans dels nostres artesans ajunten les fibres i els millors materials. Només un grup reduït d'experts, certificats pels nostres estàndards de treball, es pot fer càrrec d'ajuntar els més de 20 materials necessaris per crear el casc més resistent possible. I a cada pas d'aquest procés la calota s'inspecciona a la recerca de qualsevol imperfecció que pogués comprometre'n la integritat.
Tecnologia i artesania
Pràcticament tot el procés es fa a mà. L'únic pas que fa servir processos robotitzats és el del tall de les diferents obertures de la calota. Els diferents forats de ventilació i l'obertura frontal per a la visera es tallen mitjançant un sistema làser per garantir un tall net i precís a tots els cascos. A més d'això, els cascos es pesen i es mesuren amb micròmetres de precisió a cadascuna de les parts del procés, garantint així que es compleixin els estàndards d'Arai.
Control del procés
A més de pesar, mesurar i comprovar cada calota després de cada part del procés, es manté un control ferm de tots els materials i els processos. Cada capa de material afegida es marca amb la ubicació i el tipus d'aquest material. S'especifica el gruix de la calota, els talls del sistema làser i, un cop comprovada i aprovada, cada inspector ha de signar-la i indicar-ne el pes abans que segueixi el procés de fabricació dels nostres cascs Arai.
Poliment i imprimació
Els cascs Arai es construeixen amb la quantitat mínima de resina per limitar al màxim el pes en la seva construcció, per la qual cosa la seva superfície s'ha de polir i llimar abans de seguir amb el procés. Després d'això, els cascos s'han de pintar. Es tracta d'un procés complex en què s'apliquen diverses capes d'imprimació al casc i es poli en diverses ocasions. Després de diversos passos pel forn i un últim polit en humit de la calota, el casc ja compta amb la primera capa de pintura. I ja està llest per seguir el procés complex pel qual s'apliquen els diferents dissenys.
Embelliment
La calota es revisa una vegada més i es prepara per embellir-la. Aquí és quan s'apliquen les diferents pintures o dissenys per transferència en aigua. Tot el procés és totalment manual i se supervisa estrictament perquè l'acabat sigui perfecte. Les plantilles es dissenyen a mà i cal una plantilla diferent per a cada talla de casc. Després d'això el casc s'envernissa i es forada per afegir la corretja de subjecció de la barbeta, la ventilació i la subjecció de la visera. Les broques s'han de reemplaçar cada pocs cascos per la duresa de les calotes Arai. S'hi afegeixen també les motllures a la part inferior ia la visera del casc.
Interior
Amb la calota exterior pràcticament acabada, lEPS interior ha de ser introduït. Només cinc persones a la fàbrica d'Arai estan certificats per fer aquest procés a causa de la seva dificultat. El revestiment ha d'estar alineat a la perfecció perquè els forats de ventilació estiguin perfectament alineats. Un altre procés important és el de la instal·lació de les corretges de subjecció per a la barbeta. Aquestes s'instal·len a mà i una inspecció realitzada de manera independent certifica la qualitat de la seva instal·lació en un component tan important.
Visera i preses d'aire
Les preses d'aire i altres apèndixs s'enganxen a la calota seguint plantilles precises mitjançant adhesius d'alta resistència. Estan dissenyades especialment per desprendre's en cas d'accident per no afectar la capacitat de rebot del casc i la desviació d'impactes. Igualment, la visera es munta de forma manual i s'ajusten una a una per garantir-ne la correcta instal·lació l'ajust hermètic. El casc ja està gairebé llest, però abans ha de passar un control exhaustiu amb una llarga llista d'aspectes a tenir en compte. Un cop verificat, s'empaqueta i s'envia. I tan sols dues persones estan autoritzades a fer-ho.